مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل مطرح کرد؛

نقش مرکز اسناد دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان

«واحد» گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس  می‌تواند به عنوان یک بانک اطلاعات کامل برای  انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان موثر عمل کند و به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کمک کند.
کد خبر: ۶۸۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 17August 2024

 «علی واحد» مدیرکل ‌حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل در حاشیه بازدید از روند ساخت مرکز اسناد دفاع مقدس استان اردبیل، در گفت‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: مرکز اسناد دفاع مقدس، گنجینه اسرار پنهان دفاع مقدس است با تکمیل آن به زودی  این مرکز به بهره‌برداری می‌رسد.

ساختمان مرکز اسناد اردبیل در مراحل پایانی است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

وی افزود: مرکز اسناد دفاع مقدس  می‌تواند به عنوان یک بانک اطلاعات کامل برای  انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان موثر عمل کند و به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کمک کند.

واحد گفت: شهدای دفاع مقدس از جمله مظلوم‌ترین شهدای تاریخ هستند و عزت و عظمت انقلاب اسلامی و اقتدار ایران بزرگ مرهون جانفشانی شهدایی است که برای سربلندی این نظام و دفاع از حقوق مردم و خاک کشور عزیزمان هستی خود را نثار کردند.

مدیرکل ‌حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل افزود: در این مرکز می‌توان خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس را شنید، با حقایق و واقعیت‌های جنگ تطبیق دارد و از درون این ناگفته‌های خالصانه، رازهای پنهان جنگ را کشف کرد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس که مملو از ایثارگری‌ها، گذشت‎ها و فداکاری‌های ملت مظلوم ما در برابر استکبار جهانی است، افزود: بسیاری از اسناد که حتی بعضاً به صورت مکتوب وجود ندارند، در حافظه تاریخی این مردم و سینه پیشکسوتان دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است که باید مکتوب، صحت سنجی و مستندسازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار